2,5 miliona AUD grzywny dla Pizza Hut za spam

Australijska Agencja ds. Komunikacji i Mediów (ACMA) nałożyła na firmę Pizza Pan Group Pty Ltd (Pizza Hut) grzywnę w wysokości 2,5 miliona AUD (około 1,67 miliona dolarów) za naruszenie ustawy o spamie z 2003 roku (Spam Act).
ACMA otrzymała skargi, iż Pizza Hut, sieć restauracji, wysyłała wiadomości marketingowe do konsumentów, którzy wycofali swoją zgodę na otrzymywanie takich wiadomości. Ponadto skarżący twierdzili, że wiadomości te nie zawierały funkcjonalnej opcji rezygnacji.
ACMA stwierdziła, że w okresie od 1 stycznia 2023 r. do 4 maja 2023 r. Pizza Hut wysłała klientom około 4,3 miliona wiadomości marketingowych bez opcji rezygnacji, naruszając tym samym ustawę o spamie. Ponadto Pizza Hut wysłała 5,9 miliona wiadomości marketingowych do klientów, którzy nie wyrazili na to zgody lub wcześniej zrezygnowali z otrzymywania takich wiadomości.
W związku z powyższymi ustaleniami ACMA nałożyła na Pizza Hut grzywnę w wysokości 2,5 miliona AUD (około 1,67 miliona dolarów). ACMA wydała również nakaz egzekucyjny dla Pizza Hut, wymagający od firmy zatrudnienia niezależnego konsultanta do przeglądu zgodności z przepisami dotyczącymi spamu, wprowadzenia niezbędnych ulepszeń oraz regularnego raportowania do ACMA.

NAJNOWSZE WPISY

ZNAJDŹ NAS